آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

بدرقه ۵خراسانی به‌سوی بوسنی | والیبالیست‌های نشسته ایران راهی مسابقات جهانی شدند

  • کد خبر: ۱۳۲۴۲۴
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
تیم‌ملی والیبال‌نشسته زنان ایران پس از ۴سال دوری از رقابت‌های بین‌المللی راهی قهرمانی جهان شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ کاروان والیبال‌نشسته ایران در دو بخش زنان و مردان امروز سه‌شنبه ۱۰ آبان راهی ترکیه شد تا از طریق استانبول عازم سارایوو شود، جایی که قرار است به‌مدت یک هفته رقابت‌های والیبال‌نشسته جهان پیگیری شود و شانزده تیم از سراسر دنیا دورهم جمع شوند. روز گذشته نیز مسئولان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان با اعضای تیم‌ملی والیبال‌نشسته مردان و بانوان دیدار و آن‌ها را برای حضور در مسابقات جهانی بدرقه کردند.

بازگشت پس از ۴سال دوری

تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان ایران چهار سال است که در هیچ رویداد بین‌المللی حاضر نشده و حالا با این غیبت طولانی بعد از پشت‌سرگذاشتن سیزده اردو قرار است در میدان جهانی حاضر شود. تیم‌هایی از بوسنی، مصر، ایران، رواندا، برزیل، فنلاند، ایتالیا، اسلوونی، کانادا، آلمان، ژاپن، اوکراین، چین، مجارستان، هلند و آمریکا در بخش بانوان حضور دارند که جمعی از بهترین‌های قاره‌های جهان هستند و ایران در گام اول با تیم‌های کانادا، آمریکا و اسلوونی هم‌گروه شده است. دوره پیشین قهرمانی جهان در سال۲۰۱۸ و در هلند برگزار شد که تیم‌ملی بانوان ایران در آن رقابت‌ها نهم شد.

این ۵نفر خراسانی

در کاروانی که به‌سوی بوسنی بدرقه شد، پنج بانوی خراسانی نیز حضور دارند؛ چهره‌هایی که ترکیبی از تجربه و نیروی جوانی را به‌همراه دارند. پروانه باغبانیان مربی باتجربه مشهدی است که در این دوره به‌عنوان مربی در کنار ایرانمنش حضور دارد. باغبانیان توانسته است ملی‌پوشان خوبی را از خطه خراسان به تیم‌ملی معرفی کند. معصومه زارعی، کاپیتان و باتجربه‌ترین بازیکن تیم‌ملی زنان، نیز در ترکیب نهایی جای گرفته است.

ندا پنجه‌باشی هم دیگر بازیکن قدیمی و باتجربه استان است، اما زهرا لطفی و فاطمه جهانی جزو استعداد‌های تازه‌کشف‌شده‌ای هستند که برای اولین‌بار به‌عنوان ملی‌پوش برگزیده شده‌اند. زهرا دانایی، بازیکن گرگانی، نیز که در همه این سال‌ها در کنار تیم مشهد بوده است، پیراهن تیم‌ملی را به تن دارد.

تلاش والیبال‌نشسته زنان برای ارتقای رنکینگ در قهرمانی جهان

مریم ایرانمنش، سرمربی تیم‌ملی بانوان، درباره آخرین وضعیت بانوان والیبال‌نشسته برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان بوسنی گفت: با وجود اینکه دختران والیبال‌نشسته چهار سال از میادین بین‌المللی دور بودند، در تمرینات بسیار موفق ظاهر شدند و از نظر روحی و تکنیکی و تاکتیکی در وضع خوبی قرار دارند، امیدوارم شاهد بازی‌های زیبا و قابل قبول از سوی بانوان در بوسنی باشیم.

او در پاسخ به اینکه آیا به ایستادن روی سکو و حتی کسب سهمیه پاراالمپیک پاریس نیز توجه می‌کند یا خیر، بیان کرد: کسب سکو دور از دسترس است، اما همه تلاش خودمان را می‌کنیم تا ارتقای رنکینگ داشته باشیم. تیم‌ملی در سال ۲۰۱۸ در رده نهم بود و ان‌شاءا... که بتوانیم بین رتبه‌های پنجم تا ششم را کسب کنیم.

ایرانمنش همچنین درباره حریفان ایران در قهرمانی جهان، افزود: این مسابقات در بخش بانوان با حضور سیزده تیم برگزار می‌شود که ایران در مرحله مقدماتی با تیم‌های کانادا، آمریکا و اسلوونی هم‌گروه است. مربی تیم‌ملی ایران در پاسخ به اینکه حضورنداشتن ایران در بازی‌های تدارکاتی بین‌المللی چه تأثیری بر عملکرد تیم کشورمان در قهرمانی جهان خواهد داشت، تصریح کرد: در این رقابت‌ها با تیم‌هایی مانند برزیل، ایتالیا، کانادا و آمریکا رقابت خواهیم کرد که بیشتر آن‌ها در بازی‌های پاراالمپیک حضور داشتند و مرتب در تورنمنت‌های برون‌مرزی شرکت کردند، درحالی‌که تیم ما بعد از چهار سال وارد مسابقات می‌شود و چند نفر از بازیکنان اولین تجربه بین‌المللی آن‌هاست. قطعا این مسئله بر عملکرد آن‌ها بی‌تأثیر نخواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->